Back to Beautiful Broome

24 juni 2015 - Broome, Australië

Ondertussen alweer lang geleden sinds onze laatste update, en in de tussentijd ook veel gebeurt!

Voor wie de draad ondertussen was kwijtgeraakt, hier een korte samenvatting: Na 3 maanden knettertje hard gewerkt te hebben in Dunsburough vonden wij het hoog tijd om eens te gaan genieten van Australie. Met onze schitterende Ford Falcon zijn we toen van Dunsborough gaan roadtrippen helemaal naar Darwin, in het Northern Territory. (een afstand van bijna 4.500 KM) Echt een hele vette trip, met onwijs veel mooie plaatsen, extreme hitte, heftige regenstormen, schitterende stranden, heel veel vliegen (ja, vliegen, ja...ieuw), bijzondere farmstays en unieke national parks. Deze route hebben we in ongeveer twee/drie weken tijd afgelegd, want daarna was het tijd voor vakantie op BALI!! :D

Wij vonden dat we het wel even verdient hadden om lekker te gaan genieten in Indonesie, en hadden daarom besloten nog een keer naar Bali te gaan, aangezien we daar van onze eerste trip 6 jaar geleden zulke leuke herinneringen van hebben!

Op Bali hebben we echt heerlijk gechilld en even alle werkstress van ons af laten glijden. Geslapen in mooie suites, huisjes en villa's, liggen zonnebakken aan het zwembad en genoten van het goedkope en lekkere eten!

Na een weekje in Seminyak, Bali zijn we met de boot naar het eiland Nusa Lembongan gegaan, om daar te meeten met onze goeie vrienden Dani en Lennart, die er toen alweer zeven maanden Azie op hadden zitten! Hier hebben we het echt ruim anderhalve week onwijs gezellig gehad met zn viertjes, spectaculaire snorkeldagjes gehad, elke avond lekker samen uit eten geweest en lekker wezen brommeren over het eiland.

Bij terugkomst op Bali waren Koen en ik eigenlijk alweer zo heerlijk in de chill mindset gekomen dat we in eerste instantie helemaal niet meer terug wouden gaan naar Australie, we hadden dan ook bedacht om gewoon vast verder te gaan reizen en verder te gaan met onze 'Azie etappe'...

Echter, kreeg ik bericht van een bedrijf waar ik, in onze Dunsborough periode, had gesolliciteerd voor ons. Ze wilde ons graag z.s.m. erbij hebben in hun team voor het nieuwe café wat binnen enkele weken geopend zou worden....

Dus de twijfel sloeg toe, wel, niet, wel, niet.... Uitendelijk zijn we toch verleid door de centen, want we verdienen hier nog beter dan bij het Pullman resort..., en omdat het momenteel niet de aller allerbeste reistijd is voor Azie, hebben we toen toch het besluit genomen om terug te gaan naar Broome, om de spaarpot toch nog even lekker aan te vullen. Als we het echt niet leuk vinden kunnen we altijd nog met het eerstvolgende vliegtuig terug naar Azie toch? Was ons motto... :)

Dus Broome, daar zitten we dan alweer drie weekjes ondertussen, en het leukste is nog dat Dani en Lennart ook voor hetzelfde bedrijf werken! Op aanraden van ons hadden zij ook hun CV's opgestuurd, en toen waren zij de laatste twee teamleden die bij het team zijn gevoegd, dus we staan ook nog eens dagelijks samen te werken, hoe gezellig is dat!?

Het bedrijf is ook echt leuk, het heet Willie Creek Pearls, het is een bedrijf wat als core business de verkoop van parel sieraden heeft, en dat is geen kattepis kan ik je vertellen! Dan hebben we het ook echt over sieraden van tien- en honderdduizenden Dollars. Ka-ching!

Het bedrijf organiseert tours over de 'Willie Creek' waar de mensen een idee krijgen van de parelproductie en pareloogst. Daarnaast hebben ze drie 'venues' waar eten en drinken word verkocht, De Pearl Farm (waar de tours worden gehouden) Pearl Luggers Café, en de nieuwste aanwinst: De Zookeepers, een nieuw café waar ontbijt en lunch word geserveerd, met een chef die hard zijn best doet om Broome naar een hoger culinair niveau te tillen met zijn creaties (lees Kronuts en Cruffins, huisgemaakte Panini's, calzones, risotto's en zelfgemaakte pasta's), wat voor sommige Australiers toch nog iets te enthousiast blijkt te zijn, met reacties als: 'Do you not have any bacon with eggs?' en: 'What's a calzone?' Hi-la-risch!

Anyway, verder is Broome echt een leuk plaatsje om te wonen en werken, elke dag lekker weer! We hebben een leuk share-huisje met een kamer met eigen badkamer, en over twee weken gaan we misschien nog verhuizen naar een heel appartementje voor onszelf! Dus dat zou helemaal relax zijn! En we hebben een relaxe scooter EN fiets gekocht,dus we zijn ook gewoon lekker mobiel hier :)

In onze vrije tijd genieten we van het heerlijke weer, chillen we lekker aan het strand, maar zijn we vooral veel aan het rusten en slapen, want de afgelopen weken waren toch wel weer werkweken van 50-60 uur per week!

Afgelopen zaterdag zijn Koen en ik op onze vrije dag naar een Crocodile farm geweest hier niet ver vandaan, echt heel. heel erg vet. We hadden allebei nog nooit echt krokodillen gezien, dus dat was echt spectaculair. Mega beesten van 5 meter lang die vechten om een stuk vis, ook nog een baby krokodil en slang vastgehouden! Die kunnen we alvast weer afstrepen van de Bucket List!

Het plan is nu om eigenlijk gewoon zo lang mogelijk als we het nog leuk vinden hier te blijven werken en te sparen. Dat kan drie weken zijn, maar het kan ook nog drie maanden zijn. Op dit moment hebben we het in ieder geval allemaal nog wel naar ons zin, hoewel we sinds die paar weken in Bali stiekem toch ook wel weer de 'Azie kriebels' hebben gekregen!!......

We houden jullie op de hoogte, en foto's volgen soon!!!!

XXXXXXX Liefs en kussen van Ons

1. Maurice:
    24 juni 2015
    Lekker bezig! Endless fun klinkt het en zo hoort het!!!
  2. Hanny:
    25 juni 2015
    Wauw Vera, dit is de reis van je leven!! 200% genieten dus!
    En ik ben helemaal niet jaloers....