Einde eerste etappe!

23 oktober 2014 - Princeville, Hawaii, Verenigde Staten

Nou het heeft even geduurd maar hier dan ons eerste reisverhaal! Het eerste deel van onze reis zit erop; Californië, en ondertussen zitten we alweer een paar dagen op Hawaii. Maar goed eerst Californië. Eigenlijk is het heel erg zoals je het allemaal ziet op tv. Groot, overdreven, glitz en glam, shopping centra, dure winkelstraten, fancy restaurants. Maar zogauw je de stad uitgaat ook veel natuur, lange verlaten wegen, schitterende bossen en woestijnen. Onze trip begon in LA, waar we natuurlijk Beverly Hills, het Hollywood sign en Hollywood hebben bekeken.

Na vier dagen acclimatiseren (9 uur tijdsverschil!) zijn we verder gegaan op weg naar Palm Springs. Een bizar stadje midden in de woestijn. Hier drie dagen lekker gechilld en wezen wandelen in Joshua Tree national park. Hierna ging de reis verder naar Las Vegas! Echt een supervette stad, een over the top en spectaculaire plek waar niks te gek is! Natuurlijk ook hier en daar een klein gokje gewaagd, maar helaas geen miljonairs geworden :p. Na ons Las Vegas avontuur de rust opgezocht in woestijnstad Death Valley en een nacht doorgebracht bij een hele mooie airbnb waar we s'nachts konden genieten van een spectaculaire met sterren bezaaide hemel.

Onze volgende stop was Yosemite national park. Hoewel we dachten dat onze bestemmingen in CA vrij dicht bij elkaar lagen, viel dit vaak toch nog wel tegen! Deze trip duurde het langst, met een rijtijd van maar liefst 7 uur. In Yosemite sliepen we in het park zelf, in een 'bunk' (een veredelde term voor een tent met twee stenen muren.)Heeeeerlijke nacht hier gehad compleet met snurkende en feestende 'buren'... Maar de volgende dag wel genoten van het uitzicht op de befaamde 'El Capitan' (speciaal voor alle klimmers onder ons!) en ook nog twee wilde beren gespot!

Onze volgende bestemming was San Francisco. Echt een leuke stad, als je geld hebt om uit te geven :p Vooral bizar om het verschil tussen arm en rijk binnen de stad te zien, het ene moment rij je door het dure en chique zaken district en het volgende moment door de 'Skidrow' waar alle loony's en zwervers bezaaid over straat liggen en hangen.

Na SFO was het weer alweer tijd om rustig aan terug te keren richting Los Angeles. Hiervoor hebben we de Highway 1 gepakt. De kustweg door Californië langs bekende plaatsjes als Santa Cruz, Santa Maria en Santa Barbara. Echt een supermooie weg langs de kust met schitterende stranden en uitzichten over zee, oh en zeeleeuwen! Niet een paar maar stranden vol met honderden zeeleeuwen, super grappig. Onze laatste stop vóór LA was in Santa Barbara. Een hele leuke stad aan het strand. De Amerikanen refereren zelf aan deze stad als: de Rivièra van Californië. En dat klopt ook wel, dure merkwinkels, fancy restaurants en overdreven en arrogante nightclubs met dure entree prijzen. Ook de hotels hier zijn niet te betalen, daarom hadden we ook besloten om een nachtje in de auto te gaan slapen... TOP idee (koen :p) midden in de nacht naar een openbare campingplaats gereden waar we een poging deden om een paar uurtjes slaap te pakken. Wat erop neerkwam dat koen om 06:00 s'ochtends alweer koers zetten op weg naar LA, waar we onze laatste dagje daar hebben doorgebracht op Manhattan Beach. De laatste nacht voor onze vlucht naar Hawaii was bij een leuk airbnb stel waar we een gezellige avond hebben gehad en die s'ochtends een pancake breakfast voor ons hadden gemaakt :)

En toen was het zover! Onze volgende etappe is begonnen: Hawaii! We hebben ondertussen al twee nachten doorgebracht op Oahu. Een eiland dat vooral bekend staat om Waikiki beach in Honolulu, hoge flats, dure hotels en veel, veel shopping malls, winkels en restaurants. Maarrrr meer over Hawaii in onze volgende blog!

1. Reshma:
    24 oktober 2014
    Zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende blog :-). Nog heel veel plezier! xx
  2. Hanny:
    24 oktober 2014
    Wauw, wat een gave reis!! Ben helemaal niet jaloers hoor...geniet er van!! x
  3. Anneke:
    26 oktober 2014
    Super, Verre! Wat schrijf jij inspirerend! Hartstikke leuk verhaal.
    groetjes van Anneke